لوگوی سه گوش

ساعت فلش

کد ساعت

.

کد حدیث

کد حدیث

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آن حضرت را از فرموده رسول ( ص ) پرسیدند « پیرى را با خضاب بپوشانید و خود را همانند یهود مگردانید » گفت : ] او که درود خدا بر وى باد چنین فرمود : و شمار مرد دین اندک بود . اما اکنون که میدان اسلام فراخ گردیده و دعوت آن به همه جا رسیده ، هر کس آن کند که خواهد . [نهج البلاغه]
تماس با ما

همیشه در پرتو الطاف وفیوضات الهی موفق وپیروز وسربلند ومسرور باشید

 
یکشنبه 100 شهریور 14 , ساعت 9:17 عصر

?? نظام رتبه بندی معلمان یا شیر بی یال و دم و کوپال
?? مزبان حبیبی
دوم فروردین نودوچهار
بازنشر: ششم تیر هزاروچهارصد

این روزها اخبار زیادی درباره نظام رتبه‌بندی و مبالغی که قرار است به حقوق فرهنگیان اضافه شود، به گوش می‌رسد، از افزایش 300 هزار تومانی تا چهارمیلیون تومانی!
(که البته در زمان اجرا، همان 300 هزار تومان هم محقق نشد.)

از اخبار اولیه :
دکتر کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس به خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس مطرح شد و ظرف 6 ماه آینده نیز به تصویب هیات وزیران می رسد.
22 خرداد 92

اما اگر اخبار این یک ماهه را بررسی کنیم، مطالب زیادی متوجه خواهیم شد، هر وقت اعتراضات فرهنگیان شدت می‌گرفت، عددهای اعلام شده توسط متولیان برای افزایش حقوق معلمان هم بیشتر می‌شد تا جایی که وقتی تقریبا اکثر استان‌های کشور دست به تجمع در اعتراض به وضعیت معیشتی زدند، آقای بطحایی در یک عکس‌العمل شتاب‌زده، آماری را درباره نظام رتبه‌بندی ارائه داد که مرغ پخته را هم به خنده وامی‌داشت، افزایش چهار میلیون تومانی که هرگز محقق نشد!

کفاش در پاسخ به سئوالی در مورد کف افزایش حقوق معلمان در مراحل اولیه اجرای این طرح بیان کرد: این کف افزایش حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوق‌العاده بالاست که امیدواریم با تصویب نهایی مجلس رقم آن به درستی اعلام شده و بیان شود.

از آقای کفاش باید پرسید که مبلغ 150 هزار تومان از دید ایشان فوق العاده بالاست؟

کفاش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح رتبه‌بندی در حقیقت طبقه‌بندی مشاغل معلمان است که با نگاه افزایش حقوق و مزایا به نسبت اساتید دانشگاه انجام می‌شود و در سایه اجرای این طرح شاهد ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح جامعه هستیم.
از جنابشان باید خواست تا توضیح دهند تا با افزایش 150 هزار تومان به طور متوسط، چگونه می‌توان شاهد ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح جامعه شد؟

اما پس از فروکش کردن اعتراضات به دلیل نزدیکی ایام عید: تصمیم‌گیری نهایی درباره لایحه رتبه ‌بندی معلمان امروز در هیأت دولت انجام خواهد شد و اگر منابع مالی این لایحه در هیأت دولت مشخص شود بر اساس پیشنهاد مسئولان آموزش و پرورش حقوق معلمان از 150 تا 300 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

نکته قابل تامل این‌که شالوده و اساس نظام رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان حداقل تا 80 درصد هیئت علمی دانشگاه بود که با مخالفت مجلس در اردیبهشت 93 به دلیل ایجاد بار مالی، اینک از این طرح حذف شده است.

طرحی که هدف آن حذف شده و انسان را یاد شیر بی یال و دم و کوپالی می‌اندازد که هیچ شباهتی با شیر اولیه ندارد.

مزبان حبیبی
دوم فروردین نودوچهار

پی‌نوشت 1400: با این‌که بیش از 37 سال از وعده‌های تکراری مجلس، دولت و حاکمیت برای رتبه‌بندی معلمان و بهبود وضع معیشتی آنها گذشته، هیچ‌یک از وعده‌ها عملی نشد و اکنون که به آستانه سی سال از خدمت رسیده‌ و در شرف بازنشستگی هستم، دوباره ساز اجرای رتبه‌بندی را کوک کرده‌اند و شک ندارم باز هم با افزودن مبالغ ناچیزی به حقوق معلمان، موضوع به محاق فراموشی سپرده خواهد شد.


تنظیم فونت
+ افزایش اندازه متن - کاهش اندازه متن



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
تماس با ما

دانلود آهنگ

mouse code

کد ماوس

پخش ویدیو